Business in hartje Gent

Sint-Lievenscollege Business (SLCB) maakt samen met de humaniora (SLCH - Zilverenberg) deel uit van het Sint-Lievenscollege, een begrip in het schoollandschap van Gent-Centrum.

Onze school even voorstellen

Wie kiest voor business-onderwijs krijgt een theoretische én een toegepaste opleiding. Via een aanbod van algemene vakken biedt onze school een brede, actuele basisvorming die de leerlingen in staat stelt om te participeren aan het maatschappelijke leven. Daarnaast krijgen de leerlingen van onze school een toegepaste vorming die hun vaardigheden ontwikkelt op gebied van communiceren, ondernemen en programmeren.

Een leerling die afstudeert op Sint-Lievenscollege Business kan nadien vele richtingen uit. Hij/zij heeft voldoende praktische vaardigheden verworven om zich op de arbeidsmarkt te wagen of als zelfstandig ondernemer aan de slag te gaan. Succesvol verder studeren in een inhoudelijk verwante professionele bacheloropleiding behoort zeker ook tot de mogelijkheden. Vele opties liggen open.

Onze troeven

Wil je ook graag naar onze school komen?

Ben je geïnspireerd door ons verhaal? Geboeid door onze opleidingen en leerlingenbegeleiding? Bekijk dan hieronder onze inschrijfmogelijkheden!