Hadisa Suleyman en Bruno Verhenne leren 5MO en 5AIT wat ondernemen is (Ondernemers voor de klas)

Nieuws

Welke vaardigheden zijn nodig in het bedrijfsleven? Wat betekent ondernemer zijn nu precies? Wat verwachten bedrijven van jongeren? Heel wat vragen die jongeren hebben, maar zelf moeilijk kunnen beantwoorden. Wie kan dat beter dan een ondernemer of bedrijfsleider zelf?

Vlajo organiseert ieder jaar ‘Ondernemers voor de Klas’ in samenwerking met structurele partners Pulse Foundation, ETION, VKW Limburg en projectpartners BNP Paribas Fortis, Essenscia Vlaanderen en JCI Vlaanderen. Deze interactieve sessie biedt jongeren de ideale kans om al hun branden-de vragen te stellen aan een ondernemer of bedrijfsleider, spannend toch?

Gedurende twee uur gingen onze leerlingen met Hadisa Suleyman en Bruni Verhenne in dialoog en kregen ze de kans om te ontdekken wat ondernemer of bedrijfsleider zijn nu precies inhoudt.

Hadisa Suleyman (Estate Of Mind) is een jonge gepassioneerde onderneemster uit Gent en baat sinds 2016 haar eigen vastgoedkantoor uit. Ze is graag een voorbeeld voor jonge mama's die de sprong niet durven wagen naar ondernemerschap, maar ook voor studenten en mensen uit de allochtone gemeenschap. Ze gelooft dat we in het leven allemaal wel eens iemand tegenkomen die voor ons het verschil heeft gemaakt of die ons op een positieve manier inspireerde. Haar moeilijke jeugd en de confrontatie met racisme heeft haar positivisme en enthousiasme niet gefnuikt, integendeel!

Bruno Verhenne (Flandria Foods - Flandor Flavours international) stapte 5 jaar geleden in het familiebedrijf van zijn vrouw dat al 4 generaties bestaat. Flandria Foods produceert en verkoopt soepen, sauzen en bouillons voor grootkeukens en warenhuizen (private labels). Flandor Flavour international ontwikkelt, produceert en verkoopt aroma- en smaakstoffen. Bruno Verhenne liet onze leerlingen ruiken aan vloeistoffen en poeders met aroma’s. Onvoorstelbaar in hoeveel voedingswaren aroma’s worden toegevoegd.